Khamis, 30 Julai 2009



salam.......... bertemu kita sebangsa .kat sini aku nak cerita pengalaman aku mula2 dulu aku tanam cabai.cabai yang mula mula aku tanam adalah cabai s465 cili semerah...pokok memang cantik senang urus dan tahan penyakit......buah dia agak besar dan boleh tahan pedas.
pada peringkat percubaan aku tanam menggunakan kaedah fertigasi.cuma aku pakai tanah jer.pastu aku siram manual.itu kira fertigasike.bukan kan....tp kita boleh up sere benda tu.tiru je cara fertigasi.......kemudian barulah buat projek fertigasi bebetul.pelan2 kayuh............the moral story kat sini adalah kita mula dari bawah....pastu improve................banyak lagi pengalaman yg aku nak kongsi.bukan 2 sahaja aku akan bg formula 13 unsur untuk cili fertigasi yg aku dah cube,memang cantik..........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan